a

Отзиви

  /  Отзиви

ОТЗИВИ ОТ УЧАСТНИЦИ В ЛЯТНАТА ШКОЛА

Елеонора Александрова, ученичка в XII клас на НГДЕК “Св. Константин-Кирил Философ”, за школата през 2020 г:

“Veni, vidi, amavi 😍

Това ми е трета лятна школа, но вълнението и емоциите, както винаги, са ми като за първа. Досега не съм писала такъв пост за никоя от предишните школи, но тазгодишната беше специална с това, че класическият дух се е запазил, въпреки събитията тази година. Разбира се, и останалите школи, които съм посещавала, бяха уникални сами по себе си и няма да ги забравя цял живот. Радвам се, че класическите езици до толкова се разпространяват (благодарение на magister Димитър Драгнев), че успях да се запозная със страхотни, ентусиазирани и любознателни хора и да се видя отново с невероятни класици! Благодаря на организаторите на школата за поредното уникално преживяване! До следващата година!

Gratias pro omnibus, amici! ❤️”

Бетина Чолакова, студентка в първи курс на специалност “Скандинавистика”, СУ “Св. Климент Охридски, за школата през 2018 г:

“Лятната школа беше страхотно изживяване за мен. Там имах възможността както да напредна много бързо с латинския, така и да се запозная с интелигентни и амбициозни млади хора, част от които направиха времето ми там още по-приятно. Нямаше ден, в който да е скучно – през деня имахме часове и игри, вечер пеехме и оставахме до късно да се забавляваме. Може би най-трудно ми беше да се наспивам, просто защото имаше толкова неща за правене. Дълго време след прибирането вкъщи ми липсваха среднощните събирания, интересните лекции и невероятните хора.”

Атанас Тончев, студент в магистърска програма по теология в университета в гр. Дърам, Англия, за школата през 2018 г.:

“Лятната школа по класически езици беше прекрасна възможност да си припомня забравените по време на бакалавърското си обучение знания по античен гръцки и латински и, което е по-важното, да ги развия до ниво, в което да разполагам с тях в академичните си начинания занапред. Освен да се насладя на научните ресурси на школата, успях да се възползвам и от човешките, запознавайки се с интересни хора: преподаватели и ученици. Този социален аспект на школата се материализира в най-разнообразни форми на съвместно творчество, раждайки оригинални диалози, литературни съревнования и музикални импровизации. Дискусиите и обучението, но също така разговорите и творчеството, формираха едно рядко срещано преживяване, което бих препоръчал на всеки с интереси в латинския, старогръцкия, историята или просто добрата компания.”